marți, 7 octombrie 2008

interviu

Dupa ce am avut ocazia de a privi pret de cinci minute o usa metalica inchisa cu lacate, drugi de fier si cu cheia, mi-am dat seama ca sunt un om destul de naiv. Pai daca nici dupa cinci ani de Politehnica nu mi-am dat seama de cat de mantuiala se invata in Romania, atunci sunt irecuperabil. Foarte mare prostie din partea mea sa doresc sa ma duc la cursurile de la master in a doua saptamana de scoala (asa ca nu ma voi mai duce deloc urmatoarele 2 saptamani, sa recuperez timpul pierdut cu drumul pana acolo).
Oricum nu despre poli voi scrie, ci despre faptul ca voi intervieva pe cineva, pentru prima oara in viata. Iata-ma de partea cealalta, in sfarsit. Cu mutra inchizitoriala. Cu gesturi si atitudine rautacios de controlate. Cu intrebari de kkt, cum ar fi: "unde te vezi peste 5 ani de zile?/ce fel de persoana esti?/cum te comporti intr-o situatie limita?/ce defecte ai?/ce ai face dupa 1 an daca iti propune o alta firma sa pleci?" etc. Cu tricou metallica.
Glumesc, am tot atat chef sa-l nenorocesc pe individ tot atat cat am sa ma uit pe taraf tv.

[...]

Continui ce am scris ieri, acuma, dupa interviu. A decurs asa cum era de asteptat, adica fara un rezultat final. De asemenea mi-am dat seama ca nu-mi place sa fac pe intervievatorul. Partea de hr a rezolvat-o rapid colega mea, eu i-am explicat si mai rapid ce trebuie sa faca.
Era un tip destul de ok asta, statea si la camin deci mi-a fost destul de simpatic, terminase automatica, nu lucrase cu baze de date (dar stia sql cumva), nu prea stia partea de retele, dar l-am linistit, i-am spus ca se descurca, nu prea mai lucrase nici cu access, dar ... toate se invata.
Experienta avea ceva dar fara legatura cu postul de aici, lucrase ca tester pe la niste firme. Salariul dorit era insa destul de mare, mi s-a parut mie, pentru cunostintele lui.
Nu prea a avut nici intrebari la sfarsit, chestie care m-a nemultumit, sau poate ca el se convinsese deja ca nu vrea sa lucreze aici.
Eu am incercat sa-l atrag, spunandu-i ca va avea doar colege, dar ce tzeapa si-ar lua cu colectivul asta unit.

Deci, in concluzie, marele lui avantaj este ca, momentan, e singurul candidat.
Marele dezavantaj e ca e nu stie prea multe si nici eu prea mult timp nu mai am sa-l invat.

In final, mi-am adus aminte de gluma aia cu un inginerul la interviu: il intreaba tipa de la hr cam ce salariu ar dori.
- Pai, in jur de 1000 EUR/luna, depinde si de ce beneficii oferiti.
- Ce-ati spune de 6 saptamani de concediu in fiecare an, masina de servici schimbata in fiecare an, zile libere si platite de sarbatori, asigurare medicala integrala pentru toti membrii familiei si program de 6 ore pe zi?
- Wow, e super. Glumiti?
- Dumneavoastra ati inceput.

Doamne ajuta!

Un comentariu:

  1. nu te simti bine sa fii in postura unuia care ia decizii cu privire la ceilalti? ia sa vedem... tu imi esti simpatic, chiar daca nu stii nimic; tu in schimb no me gustas - chiar daca esti doxa de carte... asa cum tu la randul tau ai trecut prin privirile unora care poate aveau mai putina experienta, insa cu mult mai mult noroc....

    RăspundețiȘtergere