joi, 24 mai 2012

In campanie


Presupunem ca, mergand pe strada, in fata mea un individ se apleaca sa se lege la sireturi si i se rup pantalonii de costum in zona dorsala. In timp ce se ridica incurcat de situatia neplacuta, un porumbel care trece intamplator prin zona ii defeca fix in cap. Dand sa se fereasca, se impiedica in siretul pe care n-a apucat sa-l lege si cade intr-o balta, ba chiar in singura balta de pe strada. Aplecandu-ma spre el sa il ajut, observ ca balta este de fapt una de ulei, de la vreo masina si, stupoare, ca este cel mai mare dusman al meu (stii tu cine esti).

Ei bine, acum imaginati-va rasul care ma apuca, un ras haotic, incontrolabil, molipsitor precum ciuma bubonica intr-o cada de baie de-acum cateva sute de ani.

Cam asa am ras cand, plecand de la serviciu, am vazut afisul asta:

Un domn
"Un domn" am zis? Un domnitor vroiam sa spun. Stiu, este incredibil, dar va jur ca n-am trucat poza. Ah, as da orice sa particip la o sedinta cu consilierii de imagine ai lui Becali.
Iar am comis-o: "consilieri" am zis? Vistiernici, paharnici, parcalabi, bufoni de la palat vroiam sa spun.

Tot respectul insa: desi candideaza pt primaria Bucurestiului, sau pt  presedintia (Bucurestiului, haha), sau pt amandoua la un loc, Gigi a pus crucea in fata, un target primordial, un nihil sine deus, un reper de buna credinta si moralitate.

Si mi-l imaginez cum se trezeste dimineata, isi ia servieta si pleaca la job. Trece intai pe la biserica, unde matura pe jos, improspateaza apa sfintita, poate citeste putin din cartile sfinte vreunei babe chioare, bate un tigan (zice ca-i musulman) si cu asta acopera partea de "in slubja Crucii."
Apoi se duce la primarie. Se aseaza pe scaunul de primar, ordona sa se deschida portile si cheama impricinatii pentru judecata. Si incepe sa imparta dreptate in stanga si in dreapta, sa construiasca pasaje si statii de metrou, sa aiba grija de patrimoniul istoric, sa faca locuri de munca si cate si mai cate.

Frant de oboseala, mai apuca doar sa verifice ca lingoul de aur pe care l-a asezat, din pudicitate, in fata penisului statuii de la muzeul de istorie, este tot acolo (evident, nu l-a furat nimeni), apoi ajunge acasa si deschide televizorul. La TV, surpriza: Steaua a castigat campionatul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu