marți, 18 noiembrie 2008

stilul prolix a lu baetii

"Mi-a placut meciu': cand ai pentru ceva asa..sa fie asa un pic de palpitatie, e mai atractiv. Intelegi?", spunea unul din baetii de cartier de 60 de ani d-aicea din berceni.
De fiecare data cand ma intorc de la serviciu, fix la intrare pe straduta, in fata magazinului, se afla acest grup distins de bautori de bere. Temele discutiilor sunt variate: fotbal, masini (pardon, masina, ca numai despre Dacie vorbesc), uitat lung dupa vecine. Am constatat ca profunzimea discutiilor se mareste direct proportional cu sticlele de bere asezate paralel cu bordura pe care stau in cur asezati, de asemenea, EI.
Drumul meu printre EI dureaza aproximativ 10 secunde, timp in care urechea mi se transforma intr-un receptacul foarte fin. De exemplu, aud ca Geani are niste potentiali sustinatori la alegeri, pentru ca-i politician smecher 100% din Berceni. Geani este numele lui, fix diferit fata de numele romanesti.
"Cum stau si fumeaza tigara de la tigara, ingerii mereu isi duc mana la beregata. Aura lor afumata le-a cazut in jurul gatului ca un streang." Dar aici lucrurile sunt mult mai putin poetice: baetii, ametiti, discuta despre politica, masini si fotbal. Eu, cu rucsac in spate si mainile in buzunare, trag cu urechea: "Daca baga ala, plecati voi acasa cu botul pe labe ma baiatule! Asa a fost doar egal, da-i in ma-sa. Bine ca au umplut echipa de engleji, franceji si negri", raspunde catranit alt sexagenar chelios.
Baetii vorbeste prolix. Locuim in cartierul Berceni. Suntem singuri aici si suntem morti. Piedone fuge ca un nebun pe stradute cu braduleti si palmieri in spate, speriat de criza financiara, iar lumea il vede si ramane multumita. Baetii mei discuta seara, la o bere ashea, despre impactul poluarii si a modificarii climei asupra cantitatii de apa disponibila in Romania. Aaa...si despre cartea Zapada a lui Orhan Pamuk, ca in filmuletul ala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu