marți, 19 aprilie 2011

Aproape de tiiiineeee

Hei, tu! Tu, de colo! O să arzi în iad, cunoşti acest mic amănunt? N-o zic io (ba da, eu o zic), dar chiar faptele tale te condamnă. Te-am văzut cum ai mers la biserică de paşte, cu faţa pocăită. Eram acolo, da, da, eram chiar aproape de tine. Te-am văzut făcându-ţi cruce şi intrând, de parcă erai acasă la tine. Dar nu erai acasă şi nu, chiar nu se cuvenea să te comporţi aşa. Ai intrat, ocolind babele, după ce ţi-ai făcut, scurt, de trei ori cruce. Ai mers în faţă, până în dreptul scaunelor alea de pe margine şi ai aşteptat, cuminte, lumina. 


Dar ce-i asta? Ai venit cu lumânări de acasă, nu le-ai cumpărat de-acolo? Arză-te-ar ... ceee? Eşti femeie? Porţi pantaloni la biserică? Băi pulică, ai intrat cu pălăria pe cap? Şi tu, proasta lumii, eşti cu capul descoperit? Unde, Doamne Dumnezeule, unde va este respectul faţă de tradiţii? Unde?


Te-am văzut cum aruncai priviri în dreapta şi stânga, fără să fii pătruns de cântarea popii. Eram aproape de tine doar, ţi-aduci aminte? Dar te-ai întrebat vreodată de ce ai intrat printre primii? De ce ai prins locul ala bun, în faţă, cu vedere la odăjdiile popii? Ştii măcar unde ai greşit? Nu ştii.


To the creştinortodox.ro mobile:

"In Sfanta Biserica toata partea barbateasca intra cu capul decoperit, iar partea femeieasca cu capul acoperit (Corinteni 11, 4-6) rostind rugaciunea: „Intra-voi in Casa Ta, inchina-ma-voi in biserica Ta cea Sfanta intru frica Ta, Doamne, povatuieste-ma intr-u dreptatea Ta, iar fata de vrasmasii mei indrepteaza inaintea Ta calea mea”."



Parcă nu mai eşti aşa sigur pe tine acuma nu? Parcă simţi o mică căldură la picioare, unde, brusc, a apărut o groapă. Parcă flacările lumânărilor devin din ce în ce mai vii, pentru că, nu-i aşa, erai prea ocupat cu imaginea uberală a tipei din dreapta ta ca să mai fii atent când intră popa:


"Cand iese preotul cu Cinstitele Daruri la Axion rosteste rugaciunea: „Doamne Iisus Hristoase,Fiul lui Dumnezeu, mantuieste, miluieste si daruieste tot ceea ce ...”."


Iar acum te gândeşti la detergenţi de vase...

Îţi plănuieşti retragerea. Da, ai scos-o la capăt şi pe anul ăsta. Ai luat lumină direct de la popă, fentând babele din jur (gata să-ţi dea cu lumânărilea alea groase, de asalt, peste faţă) iar acu împarţi şi tu lumină în dreapta şi stânga de parcă ai fi măcar diacon sau alergător la olimpiadă. Gândurile îţi zboară la ouă şi la friptura de miel de-acasă, deşi n-ai ţinut post decât vineri dimineaţa între 9 şi 10. Te observ, îţi întind chiar şi eu lumânarea şi mi-o aprinzi fudul dar ştim amândoi, cat de bine ştim, că ai uitat ce trebuie să faci la ieşirea din biserică.
Nu, închisul uşii nu e pe nicio listă:

"La iesirea din Sfanta Biserica rosteste rugaciunea: „Doamne Dumnezeul meu, tie iti incredintez ..." etc, etc, etc.

Ah şi bă, vorbeşti prea urât în pula mea. O să arzi ipocritule, du-te dracu.



2 comentarii: