marți, 27 martie 2018

Medieval

Vă mai aduceți aminte de mascota blogului, Kim? Este în continuare la fel de rău ca întodeauna, gata să facă bucățele orice moș sau babă din cei care nu strâng rahații după griveii, fetițele și bobiții lor.

Revenind, acum că v-ați adus aminte de el, deși este un câine, Kim a învățat incredibil de bine să se exprime: vrea să fie dus afară? Se duce la ușă și-ți face semn că are o treabă. Îi este foame? Se așează în fața farfuriei și stă acolo până înțelegi. Vrea să se joace? Ia o minge de tenis și nu se lasă până nu i-o arunci de colo colo. Deși un biet animal, Kim a învățat să se exprime în afara speciei sale, a învățat să comunice în afara granițelor limbajului, a depășit obstacole care ar putea părea insurmontabile.

Dar nu toate animalele sunt la fel.

Fără legatură, să nu credeți că e animal cine nu e, să nu-mi puneți cuvinte în gură, să nu mă băgați la pușcărie degeaba, deci fără legatură, primul ministru declara ieri: "Am toată încrederea că echipa care am venit vor găsi soluții și cred că, cu aceste soluții, veți rezolva o parte din problemele care le aveți". Virgulele îmi aparțin.

Vă dați seama unde suntem acum? Eu unul am crescut cu povestea conform căreia Mihail Kogălniceanu, prim-ministru al României, a învățat limba turcă în tren, în drum spre Istanbul.
Prim ministrul de acum al României vorbește ca ultimul măturător de pe stradă, iar dacă veți asculta întregul discurs veți vedea că, pe lângă greșelile gramaticale, nu există nici măcar un conținut, o idee, ceva. Un discurs găunos, greșit, degeaba. Cuvinte aruncate aleator și fără sens.

Dar nu mă mir. Dacă s-ar face un sondaj, s-ar vedea că majoritatea populației țării încă mai crede că soarele se învârte in jurul pământului. Țara noastră este un exponat unic în Europa de apucături medievale, cu superstiții, scuipat în sân, popi care-ți bat la ușă să-ți ude pereții, babe care se târăsc în patru labe să pupe icoane, oameni care se înjură și se împing să pună mâna pe schelete. Cred că suntem cel mai retrograd popor din Europa, cu idioți care manifestă împotriva unor filme pe la Muzeul Țăranului Român, cu alianțe pentru protejarea familiei neaoșă, violentă, needucată, românească, cu o capacitate de a accepta orice e nou sau diferit egală cu zero. Și zic de Europa pentru că în restul lumii nu știu, poate e la fel sau mai rău, dar am fost în Africa și în unele părți lumea e mult mai relaxată ca la noi sau cel mult pe-acolo.
România, unde când ajungi într-un sat, la țară, femei în vârstă îți pupă mâna deși tu ai 20 de ani, ești un mucos, un rahat de om, dar ești bărbat, ele femei, cam asta e România. România, unde 99% din bărbați n-au deschid niciodata ușa de la mașină nici măcar propriei soții, nu s-au ridicat niciodată în picioare când o femeie a intrat în încăperea în care se aflau. Unde sunt generații întregi care n-au citit niciodată o carte în afară de Moromeții și Ion, o țară a bădărăniei, a egoismului, a tu știi cine sunt eu?

Știu, ești ultimul rahat, ești un gunoi, ești un lache și un mache.

Așa că probabil românii merită să fie prim ministru cineva care face mai multe greșeli decât google translate atunci când deschide gura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu