miercuri, 29 septembrie 2010

Vampirule, ce-ti mai place sa sugi sange

Cand eram mic si am vazut filmul ala cu vampiri, Inteview with the Vampire, mi-am imaginat cu mintea mea de copil de 10 ani ca vampirii sunt cool: sugeau sange precum sugea sugativa cerneala cand imi faceam temele pt acasa, omorau oameni precum omorau romanii porci de craciun si se imbracau cu haine de epoca aidoma eroilor din romanele lui Ponson du Terrail. Apoi am citit cartea Dracula de Bram Stoker si le-am adaugat vampirilor o noua dimensiune (cea  a rautatii demonice),  ajungand pana la urma sa le acord un asemenea grad de coolness, incat intreg universul meu de copil cu imaginatie bogata risca sa se desfasoare intr-o lume populata de creaturi nocturne. La revedere cowboy, astronauti, elicoptere, submarine etc. Sa fii vampir era, la un moment dat, cea mai tare chestie din lume.
Asa m-au educat filmele si cartile pe care le-am citit.

Deci ce parere sa am despre Twilight? Da, despre filmul care-i invata pe copiii nostri (!) ca vampirii sunt niste emo care plang chiar si fara sa le dai un pumn in nas, doar cand le spui ca s-au machiat aiurea. Ce parere sa am despre o carte si un film care sustin ca vampirii se abtin de la a bea sange de om si recurg la metode de a se hrani alternative si gay. Ca vampirii umbla ziua in amiaza mare si ca joaca baseball. E ca si cum pantera Baghera din Cartea Junglei ar fi inlocuita cu o pisica grasa si lingusitoare sau ca si cum lui Captain Planet i-ar lipsi costumul mulat si ar purta pantaloni cu bretele si tenisi.
Cu o astfel de propaganda, eroii copilariei mele, vampirii, vor ajunge de rasul lumii si le va fi mai usor sa recunoasca ca au votat cu basescu decat ca beau din cand in cand sange din gaturi murdare de aurolaci.

PS: referitor la titlul articolului, iata ca ma aliniez si eu modei lansata de Libertatea. Sunt atatea bloguri si publicatii care imita la misto vulgaritatea unor astfel de titluri, incat ma gandesc ca totul face parte dintr-o miscare de contraatac SEO.

Un comentariu:

  1. Eu unul stiu asa in general despre Twilight saga din siteurile retelei Cheez...xyz... (sa nu fac reclama)

    Si, in spiritul postarilor de pe acele meleaguri, postulez:

    If you know what Twilight is about and what it teaches our children, then I'm afraid I have some bad news for you...

    :P

    RăspundețiȘtergere