joi, 14 octombrie 2010

Lectia de mate

Atunci cand doamna invatatoare a scos-o pe colega mea de banca la tabla, aceasta tocmai ma ruga sa transmit un biletel in stanga amfiteatrului. 

Ana Stase s-a ridicat sovaind de langa mine si s-a indreptat spre catedra. Stiam ca nu si-a facut temele, nu si-a invatat si ca, din pacate, iq-ul ei este prea mic pentru a putea gasi o solutie pe loc. Deci, eram convins ca va lua un mare patru.
Singura ei sansa ramasese Emil Coc, piticul si bufonul clasei, care obisnuia sa sufle din prima banca, cateodata doar in schimbul unei palme prietenoase peste ceafa, insotita de prenumele Emil in loc de obisnuitele Muc, Bila, Shaq sau alte porecle rautacioase.

Invatatoarea: Ti-ai invatat?
A.S.: Doamna, la mine acasa pune mama termopane...

Am ramas impresionat de inventivitatea Anei (Stase)

I.: Da? Si a fost galagie? Nu ti-ai putut face tema?
A.S: Da
I: Atunci iti voi da o problema simpla, pe care o poti rezolva aici

Ana Stase a dat din colt in colt, uitandu-se pierduta spre clasa. Din banca am dojenit-o cu degetul mijlociu: Nu-i frumos sa minti Ana (Stase)!

I: Hai ca va fi ceva usor, vreau sa-ti dau o nota mare. Uite, sa presupunem ca in mana stanga ai 80 de per..parlamentari si in mana dreapta ai, sa zicem, legea pensiilor. Cati parlamentari ai in mana stanga daca ai declarat legea promulgata?

Fruntea Anei (Stase) s-a lasat usor spre podea. Pe ea au aparut niste dungi orizontale care indicau intensa activitate cerebrala. Profesoara se uita la ea nerabdatoare. Initial, am crezut ca Ana s-a pierdut cu totul.
Abia apoi i-am vazut ochii atintiti pe sub sprancene spre prima banca si pe Coc agitandu-se. 
Il stiam pe Bila in stare sa sufle raspunsuri gresite. O mai facuse si cu alte ocazii.

I: Ei bine?
A.S.: Aaa...pai, cred ca, daca nu ma insel, am impresia ca (Emil se zbatea in prima banca) ca...170 de parlamentari in mana stanga si 5 magistrati de la Curtea Constitutionala atarnand sub forma de ghiul de degetul aratator.

Am ramas cu gura cascata. Emil incremenise si el asteptand reactia profesoarei care si ea ramasese cu gura deschisa si ochii incremeniti catre Ana (Stase).

I: Extraordinar. Treci in banca!
A.S: Dar...
I: Ai nota 10 pentru ziua de azi. Raspuns perfect. Bravo, esti cea mai buna eleva pe care o am. Te propun pentru olimpiada.

Ana Stase fugi in banca cu un zambet latit pe toata fata. Clopotelul se auzi chiar in momentul in care s-a asezat.

- La revedere copii, ne ura domana Invatatoare Selena Undrea. Ne vedem legea urmatoare. Si cine mai vine cu tricou cu trandafiri il dau iar afara din clasa. Dar nu-i pun absenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu