joi, 10 iunie 2010

Fun pe internet

Pe internet, e destul de greu sa faci glume fara sa iti bati joc de cineva sau de ceva. Pe de-o parte, prostii se amuza atunci cand glumele au o tinta precisa, tangibila si, mai ales, mondena. De exemplu, daca ma apuc si fac misto de  noul iphone si de steve jobs, cu siguranta masele numeroase de cititori, denumiti mai sus "prosti", vor citi batand din palme sau, ciocanind usor, cu pumnul in masa, in stil corporatist (revin imediat la asta).
Pe de alta parte, e atat de usor sa faci misto de lucrurile mondene din romania si ai atatea subiecte despre viata de cacat a celebritatilor si atatea ziare ca libertatea, incat orice prost poate sa scrie glume bune pe seama lor.

Dar toti sunt prosti dupa tine?, intrebati voi fara sa va simtiti inclusi. Si cititori si blogeri si tot ce nu are drept de autor pe http://www.evilwritings.blogspot.com?
Bineinteles ca nu.

Am tot folosit cuvantul monden si, curios din fire, am cautat rapid pe dexonline definitia exacta si am constatat discrepanta dintre ea si realitatea din romania: "Care aparține înaltei societăți". HA! Ati auziti sensual, botezatu, becali, vanghelie etc? Sunteti crema societatii care sunteti.


Apropos de asta, revin la cei care se cred cu adevarat crema societatii bucurestene: corporatistii. Sigur, perioada cardurilor atarnate de gat cu poza la vedere pe oriunde vedeai un tip cu costum si geanta in mana, a trecut. Ca acuma si paznicii si gunoierii si femeile de serviciu au carduri d-alea. Exista insa obiceiuri corporatiste atat de penibile, incat mie mi-e si rusine cand sunt pus in situatia de a ma alatura masei si de indeplini un astfel de ritual. Si nu pot sa-l fac altfel decat zambind tamp si privind in jos, rusinat de propria atitudine. 
De exemplu, inchipuiti-va acest meeting multinational, cu aceasta prezentare superba sustinuta de un individ. Lumea toata e la cravata. Eu nu port cravata si nu voi purta vreodata, daca nu voi muri cumva spanzurat. De obicei, nu fac ce face toata lumea si mi se pare irational, doar pentru ca face toata lumea. 
Individul, foarte clar, foarte concis, incheie. Mi-a placut prezentarea lui, sincer va spun. Asa ca fac ce ar face orice om normal in situatia mea, vreau sa ii dau un feedback cu privire la succesul sau insuccesul sau: ridic mainile sa il aplaud.
Pana sa bat din palme, aud ciocanitul in masa: intai unul, solitar. Apoi doua, trei, toata lumea incepe sa ciocaneasca cu pumnul in masa, de parca ar fi o conferinta de Picoides arcticus. Las mainile pe masa, fara sa mai produc zgomot. 
Vedeti voi, in lumea corporatiilor nu se aplauda niciodata: se ciocaneste in masa. Vulgul aplauda. Corporatistii ciocanesc.


De unde am inceput? E greu sa scrii ceva amuzant pe internet fara sa jignesti. E-al dracu de greu, observ.

PS, in urma feedback-urilor: E greu sa scrii ceva amuzant si atat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu