sâmbătă, 12 iunie 2010

Paine si circ

Am pufnit in ras cand am vazut la tv spectacolul de la startul campionatului mondial de fotbal. La un moment dat niste indivizi deghizati intr-un urias gandac de balegar impingeau o minge la fel de uriasa. Deci gandacul de balegar reprezenta jucatorul, iar mingea era balegarul. Foarte frumoasa metafora, nici ca se putea arata mai frumos adevarata fata a fotbalului si a celor care il practica la nivel profesionist.


Camerunezul Eto'o, de exemplu, a considerat necesar sa cheltuiasca 1 milion de euro pe 30 de ceasuri pe care le-a daruit colegilor de nationala. Eu zic ca putea sa gaseasca f usor 10 triburi in Africa, pe care sa le faca fericite cu banii astia. Iar colegilor de la echipa putea sa le ia ceasuri de la negrii aia de le vand pe marginea trotuarului in Milano.


Referitor la sport, tipa asta, de numai 16 ani, face ocolul lumii cu barca, de una singura. Imi e imposibil sa-mi imaginez ce poate fi in sufletul unui om aflat singur in mijlocul marii la mii de km distanta de oricine altcineva. Inchipuiti-va, o noapte din aia senina, cu stele multe, luna plina si apa foarte foarte calma. Stai intins pe punte si te gandesti. La ce te poti gandi intr-o asemenea situatie? Ce praguri de melancolie si deprimare poti atinge? 


In fine, s-a terminat Uruguay Franta. Judecand dupa echipa, francezii sunt o natie africana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu