vineri, 25 iunie 2010

Intelept ca Solomon

Mergeam dinspre Romana spre Universitate atunci cand privirea ce incerca sa depisteze prostituate pe marginea drumului, mi-a alunecat spre o vitrina.
"Pana la urma, de ce nu?", mi-am zis eu cu inima tresaltand, deschizand usa librariei. Aparitia mea,  nebarbierit, in tricou, cu rucsac in spate si cu castile pe urechi s-ar putea sa fi parut un pic ciudata vanzatoarei si unicei cliente de 60 de ani ce se invartea printre rafturile cu carti. Pana la urma, nu cred ca am fata de om care citeste si altceva decat bloguri si statusuri de facebook nici macar atunci cand sunt barbierit. Si nu ca nu mi-ar placea, dar am asa un aspect de student vesnic fara bani incat nimeni n-ar banui ca 1. am terminat deja facultatea si 2. am bani de dat pe carti.

Dar faptele vorbesc pentru mine.

Am ocolit cu bagare de seamana rafturile cu carti ce prezinta picturi, adica tipul ala de carti pe care le pui pe masuta la televizor, nu le citeste nimeni, nici macar tu, dar cumva iti dau un sentiment de: "ia uite ce carti am, daca vreau pot sa vad ce-a pictat cutare si sa si citesc de ce ar trebui sa-mi placa", adica un sentiment de cultura.
Am ocolit acest raft si m-am dus la cel de beletristica.
Aici, dupa cateva etape preliminarii de sortare (in urma carora am eliminat scriitorii francezi si italieni - daca va place fotbalul), am ramas in shortlist cu doua carti: Elfriede Jelinek - Lacomia si John Fowles - Magicianul. Nenorocirea era ca eu eram dispus sa cumpar doar una din ele.
De E. Jelinek am mai citit Pianista si mi-a placut f mult. Insa Magicianul e o carte pe care intotdeauna am vrut sa o citesc, pt ca am auzit numai de bine despre ea.
Deci, eram cu ambele carti, Lacomia in stanga, Magicianul in dreapta, incapabil sa iau o decizie. Ma uit la pret: cam acelasi, o diferenta neglijabila.
Apoi, logica de inginer m-a salvat: cum naiba acelasi pret, cand Magicianul e un volum mai greu cu cel putin 200 de grame? Pai daca la aceiasi bani cumpar mai multa carte, io zic ca e o afacere, nu?
Asa ca maine in metrou, voi citi John Fowles, cu coperta la vedere, sa vada prostimea cultura...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu