joi, 5 august 2010

Intalnirea mea cu Dumnezeu

Daca mi-ar fi spus cineva ca d-zeu asculta Pantera, i-as fi spus  ca e nebun din doua motive: intai si intai pt ca Pantera nu canta o muzica chiar religioasa si, in al doilea rand, pt ca  lui d-zeu ii lipseste motivul de a asculta Pantera: el n-a fost niciodata un adolescent cu cosuri pe fata, astfel incat sa simta nevoia de  a se refugia intr-o muzica violenta, anarhista. Dar m-as fi inselat. In curand, aveam sa-l intalnesc.

Primul semn ca azi urma sa il intalnesc pe d-zeu a fost un mercedes alb, parcat pe trotuar, pe langa care am trecut dimineata. Pe latura dreapta a masinii scria cu litere rosii de tipar: "Domnul e aici, printre noi! Roaga-te!". Pe capota scria: "Inchina-te la Iisus" si, in fine, pe portbagaj: "Domnul e cu ochii pe tine!"
Am privit peste umar un pic stanjenit: nu-mi place sa fiu privit  pe ascuns.
Al doilea semn a fost in metrou. Chiar in fata mea, pe scaun, o doamna de vreo 40 de ani citea o carticica mica, religioasa. M-am simtit cool pt ca eu nu cred in asemenea prostii.

Dumnezeu avea sa-si faca aparitia abia noaptea, dupa ce m-am culcat. Visam: in vis ma trezeam din somn, chiar in patul meu. Parea destul de real, numai ca in pat, asezata in fund statea o tanara domnisoara, blonda si destul de necunoscuta. Am privit-o pe jumatate adormit. A deschis gura sa vorbeasca, dar din gura ei a iesit doar un marait agresiv, ca de caine. Apoi a a facut o miscare brusca spre mine. Speriat, m-am trezit de-a binelea: eram in patul meu, transpirat, cu inima batand puternic si in jurul meu bezna. Apoi am auzit iar maraitul.

Cand am deschis ochii, era liniste. M-am ridicat din pat si am aprins lumina, apoi m-am intins iar. Dupa nici 2 minute aud usa de la camera deschizandu-se putin. M-am uitat surprins la ea si am vazut in spatele geamului o umbra inalta. Apoi am vazut o mana, patrunzand prin deschizatura ingusta: o mana neagra, cu pielea ca cea de pe labele gainii si cu niste unghii mari, ca niste gheare circulare, negre si ascutite. Se indrepta usor catre intrerupatorul de lumina. Atat de usor incat parea un slow-motion.
Mi-am dat seama ca va fi o situatie neplacuta daca va inchide lumina, asa ca am sarit din pat si am trantit cu putere usa. Prea tarziu, din pacate, mana a apucat sa loveasca intrerupatorul, apoi usa s-a deschis violent, impingandu-ma in pat. Liniste.
Am ramas impietrit, cu toate simturile ascutite la maxim. Nu am auzit nimic, apoi, pe masura ce ochii se obisnuiau cu bezna am vazut o pata neagra profilandu-se pe perdea. Era nemiscata, dar avea forma unui om, cu siguranta. Am luat telefonul mobil, am intrat pe facebook si mi-am updatat wall-ul: "Someone's in my room. Suspense..."
M-am ridicat din pat usor si m-am indreptat catre intrerupator, cu teama. Nici o miscare.
L-am apasat, camera a fost inundata cu lumina si, pentru prima oara in viata, l-am vazut pe dumnezeu.

Statea in dreptul ferestrei si ma privea fix. A miscat usor mana spre laptop si din boxe a inceput sa se auda Pantera, Uplift.Arata ciudat: cam toata pielea lui era ca cea de pe labele unei gaini, neagra. Avea cioc si  gusa. Dar nu era dezbracat: purta un costum negru si cravata.
A intins degetul catre intrerupator si lumina s-a stins si s-a aprins la loc. Imi arata faptul ca poate sa faca ce vrea.
Apoi, dupa ce m-a analizat un pic, mi-a spus:
"Ah, scuze, asta nu-i planeta gainilor negre?"
"Poftim?", am raspuns eu.
"Planeta gainilor negre? Nu-i asta"
"Pai ce limba vorbesti?"
"Nu stiu. Corpul meu se adapteaza automat la limba pe care o vorbeste interlocutorul"
"Is that so?"
"Yes it is"
"Nu, nu e planeta gainilor negre."
"Cacat!"
"Cine esti?"
"Ce planeta e?"
"Pamant"
"Ah, Pamant, da...ASE? Hagi?"
"Ah, planeta gainilor negre, da...supa? Gratar?"
"M-ai intrebat cine sunt..."
"Stii ce?", l-am intrerupt brusc "nu vreau sa stiu cine esti. Intri peste mine in casa noaptea la ora 2, cu fatza asta, cu intrebari despre gaini. Ce pana mea e asta?"
A facut o pauza sa-mi dea timp sa ma calmez.
"Sunt Iisus Hristos"
"Cine?"
"Iisus"
Am scos telefonul mobil si am scris repede pe facebook: "Iisus is a chicken!"
"Dovedeste!", insist eu, desi un om cu aspect de gaina aflat noaptea in camera mea nu poate fi decat Iisus.
Duce mana la buzunar si scoate o carte de identitate pe care mi-o arunca. Ma uit pe ea:

Nume: Iisus Hristos
Tata: ceilalti doi din sfanta treime
Mama: Maria
Oras: Bethleem
Data nasterii: 1.1.0

"E-n regula", raspund. "Ce vrei?"
"Aparent am gresit planeta. Sunt in tura cateva milenii si trebuie sa o fac pe mantuitorul pe toate planetele din partea asta a Galaxiei. Asta e jobul meu: azi trebuia sa apar pe planeta gainilor negre. Acum imi dau seama ca sfantul duh a incurcat coordonatele. O sa-i fac raport pe tema asta."
"E un job?"
"Un job"
"Platit bine?"
"E doar o etapa. Suntem mai multi Iisusi, pentru mai multe galaxii. Facem voluntariat si cine strange cele mai multe puncte va fi ales Dumnezeu. Ala care are o moarte dureroasa pe planeta primeste puncte bonus"
"Si cat mai ai pana sa ajungi dumnezeu"
"Planeta gainilor negre ar fi ultima"
"Deci teoretic esti Dumnezeu"
"Da. Putem spune asta"
"Atunci, inainte sa pleci spre alte planete si sa ma lasi sa dorm, am o intrebare pentru tine"
"Da?"
"Cine-a fost primul? Oul sau gaina?"
"Ah, una clasica. Gaina, evident. Am citit in Libertatea saptamana trecuta"

Apoi am deschis ochii. In camera se auzea un marait amenintator: era vecinul, dadea gauri in pereti.

3 comentarii:

  1. Tare :)) Facem Caron's Key 2 pe tema asta? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. lol
    eu ce sa imi imaginez cand vecinul imi inunda casa?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa-ti imaginezi???
    Ce spun eu aici e adevarat, jur pe rosu! :)

    RăspundețiȘtergere