joi, 22 aprilie 2010

Bancomatul flamand

Cand ai nevoie de bani, bancile intotdeauna sunt acolo, sa te ajute, cu bancomatele lor. Sigur, asta daca ai bani pe card.
Eu indeplinesc aceste doua cerinte eliminatorii: am nevoie de bani si am bani pe card. Viata-i frumoasa, nu-i asa?

Asa ca traversez strada spre sediul ing de la Aurel Vlaicu. Pana aici totul merge excelent, imi spun cu satisfactie. Intru in sediu, unde sunt 2 bancomate. La unul din ele este aglomeratie mare. 3 tigani tineri (asta erau, tigani) ii dau tarcoale.
Ridic o spranceana si ma indrept spre celalat bancomat.
Tiganii nu dau semne ca ar termina tarcoalele. Tarcoalele, cand e vorba de tigani, nu se termina niciodata.

In timp ce-mi scot cardul, sub privirile amicilor mei (un tip si doua tipe), una din tipe ma intreaba, cu accent specific:
- Stii la cat deschid astia?
Eu ridic impasibil din umeri:
- Scrie pe usa.
Se duce sa citeasca pe usa.
Eu incerc sa tastez pinul, punandu-mi corpul intre tastatura si privirile curioase ale celorlalti doi tigani. Se foiesc in spatele meu.
Se intoarce cealalta cu noutati:
1T: La 9 deschide.

E 9 fara 20.
Dau sa scot bani, in continuare cu 3 perechi de ochi privindu-ma insistent, si ascult continuarea discutiei din ce in ce mai amuzat:

A 2-a tiganca, ofuscata:
2T: Fa, sa mor io, pai in Italia nu se intampla asa ceva manca-ti-as. Acolo nu-ti manca cardul aparatul.
1T: Da fa, cine-a mai auzit asa ceva. Acolo civilizatie, nu ca aicea, sa-ti manance cardul si sa astepti.
Tiganul: Cat trebuie sa asteptam fa?
1T: Pana la 9.
Tiganul: Sa moara familia mea...

Se intrerupe si ma urmaresc toti 3 invidiosi cum imi iau banii si cardul si plec.
Eu ce sa va fac, Romania nu-i Italia ba, sa scoateti bani cu cardul de la bancomat. Aici se scot cu surubelnita sau doar cu un card foarte smecher, ca al meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu