sâmbătă, 22 mai 2010

Upload

Spre rusinea mea, am cont pe facebook. Tot spre rusinea mea, intru pe facebook zilnic.
Si, cum sunt un om foarte rusinos de fel, mi-e rusine sa spun ca URASC facebook. Asta mai ales datorita lipsei de intimitate pe care o propaga.

Desigur, poti sa-ti propui sa folosesti site-urile de socializare cu cap, adica sa scrii doar lucruri de bun-simt, sa adaugi prieteni doar cunoscuti, sa pui fotografii doar de la absolvire etc. Sa inlocuiesti "in p@la mea..." cu "ce cred eu e ca...". Ar trebui sa fie de ajuns atat. Decizia de a-ti uploada viata personala si ce sa uploadezi din ea pe internet iti apartine, corect?



GRESIT! Orice nasol din lista ta de prieteni poate sa posteze poze cu tine si sa le marcheze dintr-un click cu numele si linkul catre profilul tau. Brusc, amintirea vacantei de vara din Bulgaria cand le-ai aratat tu tipelor alea varza cum se danseaza la bara, parca nu-ti mai e asa placuta, nu-i asa?
D-aia, atunci cand, dupa ce am muncit cu grija sa-mi aleg o poza de profil in care sa nu mi se distinga clar trasaturile, dar care sa arate totusi cat de cool sunt, dupa ce am reusit acest lucru si am constatat inca vreo 3, 4 poze atasate profilului meu, m-am enervat. Toate adaugate de prietena mea. Nu comentez mai departe, pt ca din pacate stie adresa blogului si mi-e ca isi face cateva poze cu el (cu blogul) si le urca repede acolo.

Si-apoi e statusul ala cu "in a relationship with...". Creatorii facebook au azvarlit "aleator" un sut fix in coaiele partii masculine a omenirii. Careia i-au dat lacrimile de durere si a inceput sa completeze inainte ca sexul frumos sa se incrunte. Practic, munca noastra e dubla acum: trebuie sa avem profilul ala bunu', de duminica, completat corect cu in relationship with si altu' care sa reflecte personalitatea de baiat rau, cu care sa nu-ti fie rusine sa dai Like la manifestarile ecologiste ale uneia pe care ai fute-o, in speranta ca, incantata de aprecierea ta, te va contacta si-ti va propune sa va futeti.

Apoi mai e Openbook, care ar trebui sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa postezi ceva online. E usor sa-ti imaginezi angajatii HR cum iti vor raspunde cu propriile tale afirmatii anti-establishment atunci cand iti vei declara intentia de a munci fericit pt corporatie pana la moarte.

In fine, s-a scris mult online despre facebook si lipsa lui de securitate dar a trebuit sa scriu si eu ca sa am ce posta pe wall. Ironic, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu