luni, 6 octombrie 2008

argou

Am stat eu si-am gandit si m-am minunat de cata prostie e in stare fiinta umana. Ma refer la specie in sine, nu la exemplarele particulare si evidente de genul stilu' oprisan si rechinu omu' zapezilor.
Dar ce m-a facut sa gandesc asa, ce anume a patruns in creierul meu precum o raza de lumina, ce sinapse au transmis informatia revelatoare?
Evident, au fost 50 cent si melodia lui, PIMP, al carei videoclip am avut ocazia sa-l vad pe MTV acum 2 zile. Trecand peste dezgustul provocat de smecheria hip-hoperilor (mari artisti internationali, vorba lui cheloo) si peste vorbele molfaite jumate si expresiile ridicole putzind a prostie, kno' wha' 'm sayin'?, am auzit niste cuvinte oarecum licentioase cenzurate corespunzator de MTV, care nu vrea sa dea asemenea lucruri la tv. Nuuuu, nu vrea.

Si aici m-a lovit ideea: omul preistoric, saturandu-se sa-si ia singur berea din frigider ca nu stia ce sa-i spuna nevestei sa-i aduca, a inventat limbajul. Si incet, incet, cuvinte peste cuvinte, asta-i tigaie, ala-i cal, asta-i pumn, asta-i fatza, asta-i mort, s-a format un intreg vocabular.
Si toti erau fericiti, si se intelegeau.
Dar, ei bine, dupa o betie cu rachiu de cocos si carne cruda, ce se gandeste manelistul tribului in timp ce se pisha pe copac: "bah fratzie, de ce sa-i zic eu astuia penis ma...nu mai bine ii zic p..a, asa, de smecher, sa moara astilalti de invidie?"
Si, deoarece manelistii erau la fel de prost vazuti si atunci ca si acum, un fel de lepre ale tribului, cuvantul respectiv a inceput sa fie asociat cu ei, adica sa fie vazut ca o chestie foarte de cacat sa o spui. Foarte de cacat, exact ca un manelist. (si asa si cu restul cuvintelor murdare, ca si manelistii e multi.)

Trecand peste gluma, ideea principala a acestor randuri este ca toate cuvintele sunt folosite pentru a transmite un anumit mesaj si, deoarece exista violenta si ura si mizerie, atunci trebuie sa existe cuvinte care sa transmita aceste stari sau sentimente.

Ca nu poti spune indivizilor din parlament: "sunteti niste oameni rai ma!" le spui: "Duce-ti-va ba in p..a mea de hoti!", ca sa le fie clar. Si, in acest fel, tu asociezi o imagine murdara (sursa fiind chiar imaginea manelistului primordial) acelui grup de oameni.

Evident, de aici pana la folosirea in mod curent a unor astfel de cuvinte, fara nici un scop decat acela de a fi "cool", este o cale lunga, marcata in general de iq-uri subunitare si versuri de florin salam.

___

Nota: stiu ca nu sunt toti manelistii oameni rai si inculti si nesimtiti. Dar majoritatea sunt. Asa ca daca asculti manele si te lauzi cu asta, trebuie sa iti asumi riscul de a fi incadrat in categorie. Manca-ti-ash!.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu